Poslednjih nekoliko godina postignuti su značajni rezultati u restruktuiranju poslovanja kompanije ka oblastima u kojima Srbija ima razvojne šanse a to su pre svega poljoprivreda, prehrana i energetika.Time je obezbeđena transformacija kompanije iz klasičnog državnog spoljnotrgovinskog  preduzeća u savremeni proizvodno-trgovački konglomerat.Uspešna realizacija takve strategije  podrazumevaće da se u budućnosti i dalje nastave sledeće aktivnosti :

1.Direktno organizovanje proizvodnje

2.Finansiranje proizvodnje

3.Učešće u vlasništvu proizvodnih preduzeća kroz partnerstvo

4.Usmeravanje i kontrola proizvodnje prema zahtevima tržišta preko Ugovora o generalnom zastupanju i distribuciji proizvoda domaćih i stranih kompanija i individualnih proizvođača

 
 

 

U strategiji razvoja trgovine u Srbiji naglašena je neophodnost fokusiranja grosista na proizvodnu delatnost.Direktno organizovanje proizvodnje podrazumeva:

1.Ulazak u strateške aranžmane sa proizvođačima za koje se smatra da imaju perspektivu i uklapaju se u poslovnu politiku Interkomerca;

2.  Rast Interkomerca u svojstvu proizvođača;

3.  Povećanje proizvodnih kapaciteta;

4.  Proširenje asortimana;

5.  Dugoročnu investiciju u proizvodnju i razvoj novih proizvoda;

6.  Kupovinu preduzeća iz regiona radi nastupa na trećim tržištima.

 

 

 

Interkomerc radi strateškog povezivanja sa proizvođačima finansira proces proizvodnje.Ovim putem stavlja se fokus na proizvodnu delatnost kao vid borbe za povećanje rasta u budućnosti.Kroz finansiranje proizvodnje omogućava se:

Povećan stepen kontrole proizvodnje - sigurnost u komercijalnim odnosima, kontinuitet u nabavci i mogućnost uticaja na proizvođačku kalkulaciju i karakteristike proizvoda i ambalaže shodno zahtevima tržišta.

Uspešniji plasman proizvoda kroz poslovni ugled koji Interkomerc poseduje.

Brzo prebacivanje težišta na proizvodnju – greenfield investicije podrazumevale bi čitav proces osvajanja tehnologija i ulaska u proces proizvodnje, te se preskakanjem ovih koraka ubrzano prelazi na proizvodnu delatnost.

“Zatvoren krug” – od sirovine do gotovog proizvoda – podrazumeva da je Interkomerc ujedno i dobavljač za sirovine svojim partnerskim firmama, te da postoji povećan stepen kontrole sirovine.

 
 

Interkomerc je ekskluzivni uvoznik i zastupnik domaćih i stranih proizvođača za više vrsta proizvoda. Proizvođači koje Interkomerc zastupa su : Solana Tuzla, Solana Pag, Rijeka Crnojevića, Popova Kula, Goraprom, Koteks, OHIS Skoplje, Lio,  Menzolit, Meblo, JAVOR Slovenija, kao i zastupanje grupe proizvoda bele tehnike Kenwood, Ariete, De Longhi, Climaventa.Zahvaljujući takvim aranžmanima, tj. širini ponude Interkomerc ima značajan položaj u odnosu na svoje kupce.

Kroz zastupništva i ekskluzivitet u distribuiranju ovih brendova domaćih i stranih proizvođača utičemo na :
1.Jačanje tržišne pozicije kompanije, kao i povećanje značaja za trgovinske lance;
2.Smanjenje troškova nabavke, promocije i plasmana u kooperaciji sa dobavljačem;
3.Vertikalno povezivanje – kontinuirana razmena znanja i tehnologija;
4.Osvajanje novih kanala distribucije

Ponudom šireg asortimana postajemo zanimljivi partneri trgovinskim lanicima, sa većom ponudom artikala koje nije moguće nabaviti kod drugih dobavljača.

Kao značajan podatak navodi se procena porasta uvoza od cca 9% na  godišnjem nivou do 2012. godine, a trgovina na veliko  beleži rast od 1,7% u  2010. godini, što je direktan pokazatelj da je uputno ulaziti u nove distributerske odnosno zastupničke poslove sa inostranim i domaćim  proizvođačima.
 

 

© Interkomerc informatika MMXI